Tuotteet hakusanalla kestävyystekijä (2)

Sertifiointi - Sertifiointiyritys

Sertifiointi - Sertifiointiyritys

Toisaalta kuluttajien kanssa suoran kontaktin luominen ja toisaalta kuluttajille turvallisuuden tarjoaminen tuotteiden ja palveluiden sertifioimiseksi on ollut erittäin tehokasta. Tänään, erityisesti Euroopan unionin maissa, mutta myös monissa muissa maissa ympäri maailmaa, tuotteiden ja palveluiden sertifiointityöt ovat käynnissä. Euroopassa Kansainvälinen Standardointijärjestö ja maassamme Türk Standardları Enstitüsü kehittävät standardeja, jotka ohjaavat tavaroita tai palveluita tuottavia organisaatioita tuottamaan standardien mukaisesti ja tarjoamaan kuluttajille laadukkaita tuotteita ja palveluita. Näiden standardien avulla sekä tuottajayrityksissä nostetaan tietoisuutta laadusta ja standardien noudattamisesta, että kuluttajien turvallisuus varmistuu, samalla kun kuluttajille tarjotaan mahdollisuus valita luotettavia tuotteita ja palveluita ja estetään harhaanjohtaminen laadun suhteen.
UFI / PCN - UFI (Ainutlaatuinen Kaavan Tunniste) Ainutlaatuinen Kaavan Tunniste

UFI / PCN - UFI (Ainutlaatuinen Kaavan Tunniste) Ainutlaatuinen Kaavan Tunniste

AB:ssä vuodesta 2021 alkaen tietyissä tuotetarroissa on oltava uusi etikettielementti, joka on 16 merkin pituinen koodi nimeltä ainutlaatuinen kaaviontunniste (UFI). Tällaisia tuotteita markkinoille tuovat tuontiyritykset ja loppukäyttäjät ovat velvollisia toimittamaan tiettyjä tuotetietoja, mukaan lukien UFI, myrkytystietokeskusten käyttöä varten. UFI:n luomiseen liittyviä työkaluja ja tukea on saatavilla ECHA:n myrkytystietokeskusten verkkosivustolla. Mikä on UFI? UFI-lyhenteellä tunnettu ainutlaatuinen kaaviontunniste on koodi, joka tulee olla vaarallisia seoksia sisältävien tuotteidesi etiketeissä. UFI:n lisäksi sinun on myös toimitettava muita tietoja seoksestasi ja asiaankuuluvista tuotteista, joita myrkytystietokeskukset käyttävät, kuten koostumus, kaupallinen nimi, väri, pakkaus, tuotekategoria ja toksikologiset tiedot. UFI:n tarkoituksena on luoda selkeä yhteys markkinoille tuomasi tuotteen ja antamiesi tietojen välille.