Haluatko kehittää ostotoimintaasi? Siirtyä operatiivisesta suuntautumisesta strategiseen asetelmaan?
Perustuen perusteelliseen analyysiin ja ajankohtaisiin vertailuarvoihin kehitämme yhdessä kanssasi "huipputason ostotoiminnan", joka pystyy hyödyntämään olennaisia menestystekijöitä.
Funny SA on itsenäinen, erikoistunut rahoituspalveluiden sääntelykonsultti. Olemme sitoutuneet tarjoamaan käytännön ratkaisuja, ja toimistomme Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa ja Aasiassa mahdollistavat meille globaalisti integroidun palvelun tarjoamisen. Tarjoamme luotettavan rahoitusratkaisun tukemaan kaikkia kaupallisia projekteja ja liiketoimintarahoitusta. Olemme alan johtaja rahoitusinstrumenttien järjestämisessä ja meillä on myös kokenut tiimi tarjoamassa rahoitusratkaisuja yrityksille ja yksityishenkilöille. Tarjoamme pankki-instrumentteja, kuten (BG) pankkitakuita ja varatodistuksia (SBLC), jotka on myönnetty huipputason pankeilta asiakkaille ympäri maailmaa.
Ostoprosessin strategialla on aina kaksi erilaista ulottuvuutta.
Ensimmäinen ulottuvuus koskee ostopalvelun kehittämistä, tavoitteena sen suorituskyvyn parantaminen. Mitä aiheita tulisi parantaa, mitä rakenteita, prosesseja, menetelmiä, työntekijöitä ja osaamista tarvitaan tulevaisuudessa.
Toinen ulottuvuus keskittyy nykyisiin ja tuleviin markkinoihin, eli ostettuihin tavaroihin ja palveluihin.
Ostoprosessit määrittävät organisaation suorituskykyä ratkaisevasti.
Ne määrittelevät, miten hankinta toimii yrityksessä ja miten yhteistyö muiden toimintojen sekä toimittajien kanssa sujuu. Ostoprosessien uudelleen suuntaamisen jälkeen on:
- Yhteistyö tarpeenhaltijoiden kanssa parantunut
- Hankinta on aikaisemmin mukana hankintaprosesseissa
- Hankinnan suuntaaminen on strategisempaa ja arvonluovuttavampaa
- Prosessien käsittely on tehokkaampaa ja nopeampaa
Ostoprosessin läpinäkyvyys on, kuten muissakin yritystoiminnoissa, tärkeä edellytys menestyville jatkotoimille.
Lopulta voi hallita vain sitä, mitä voi mitata ja tarkistaa. Perinteisten mittareiden, kuten toimittajien toimitusvarmuuden tai saavutettujen säästöjen, lisäksi on järkevää valita kattavampi lähestymistapa, joka keskittyy koko ostoprosessiin ja sen systemaattiseen kehittämiseen.