Kun henkilöt joutuvat kriittiseen tilanteeseen, avun on saavutettava luotettavasti ja nopeasti. Tämän varmistamiseksi Swissphone tarjoaa kattavia hätäpuheluratkaisuja eri henkilökohtaisille hälytyksille.
Perustana on verkkopohjainen kattava ohjelmistoratkaisu SOS-Portal. Se hallitsee ilmoituksia, paikannusta, eskalaatiota ja tapahtumien jatkuvaa dokumentointia sekä osallistujahallintaa. Hätäpuhelulaitteina ovat saatavilla Swissphone TRIO tai sovellusratkaisut älypuhelimille. Molemmat mahdollistavat sisä- ja ulkopuolisen paikannuksen hälytystilanteessa.
SOS-nappimme ovat myös saatavilla hätäpuhelulaitteina, ja ne on erityisesti kehitetty uhkatilanteiden ratkaisemiseksi, kuten esimerkiksi hiljaisen hälytyksen laukaisemiseksi.