Mitatun voiman on oltava aksiaalinen ja kohtisuora koko sisä- ja ulkorenkaan pinnalla anturikehossa. Vaikuttava voima muunnetaan sähköiseksi lähtösignaaliksi venymämittauskalvojen avulla, jotka on kytketty täysikytkentäiseksi sillaksi.
Optimaalisen tarkkuuden saavuttamiseksi anturin peruspinta on asennettava hiottuun, kiillotettuun ja ≥ 58 HRC:llä läpikäytävään, riittävän kokoiseen pintaan. Anturielementtiä tukee pohjalevy, joka on hitsattu tukipintaan. Sivuvoimia on kuitenkin vältettävä, sillä ne voivat vääristää mittaustulosta.
OMINAISUUDET:
Mittaustasot 0 ... 100 N - 0 ... 200 kN
Keskitetty läpivienti
Litteä, levymaisen muoto
Valmistettu ruostumattomasta teräksestä
Täysin hitsattu anturikeho
Nimellisarvon standardointi mahdollinen
burster TEDS saatavilla lisävarusteena
Mittaustasot: 0 … 500 N / 0 … 200 kN
Voimansuunta: Puristus
Standardointi: Valinnainen
Lähtösignaali: 1,5 mV/V / 2 mV/V / mittausalueen mukaan
Suojaluokka: IP54 / IP65
Ylikuormitussuoja: Ei
Kuormakeskityslevy: Ei
Kuormansyöttöpainike: Ei
Käyttölämpötila-alue: 0 ... +85 °C
EGE-perheen induktiiviset standardisensorit, valmistettu Saksassa, sisältää kestäviä induktiivisia lähestymiskytkimiä, sensoreita, joissa on optimoitu EMV-stabiilisuus korkeampia vaatimuksia varten, sekä sensoreita, jotka mahdollistavat suuret kytkentäetäisyydet jopa 160 mm ja hysteresis suurten liikkuvien metalliosien, kuten putkien, profiilien tai levyjen, havaitsemiseksi. Lisäksi EGE tarjoaa standardikierteisiä rakenteita ja sensoreita, joissa on sileä hylsy. Lähestymiskytkimet toimivat todistetun induktiivisen periaatteen mukaan ja kytkeytyvät kosketuksetta metalliesineen lähestyessä. Lähestymiskytkimiä käytetään läsnäolon valvontaan, aseman ja liikkeen seurantaan sekä esineiden laskemiseen ja nopeuden valvontaan kuljetinhihnoilla.
Therma-hankaustermoelementillä voit määrittää jarrujen pintalämpötilan ajon aikana. Kiinnittämällä kiinnitysadapterin saat tasaisen paineen jarrulevylle jousitetun anturin avulla, joka käyttää bayonet-liitintä. Tämä kompensoi täydellisesti keskipakoisvoimasta ja värähtelyistä johtuvia liikkeitä sekä levyyn liittyvää tilavuuden vähenemistä, varmistaen samalla pätevän mittauksen.
Jarrulevyn hankaussensori mittaa jarrulevyn pintalämpötilan. Se antaa tärkeitä tietoja lämpötilakehityksestä. Tämä mahdollistaa tiedon saannin jarrulinjasta, imusta ja lämpösäteilystä. Jarrulevy, joka kuumenee liikaa kilpailun aikana, menettää merkittävästi tehokkuutensa, eikä hidastuminen totuttuun ja optimaaliseen tasoon ole enää mahdollista. Jos lämpötila on liian korkea, jarrupalat alkavat lisäksi kaasuuntua.
Mittauspiste: VA-levyt Ø 7,0 mm, 1 mm paksu
Kotelo: Keraaminen, Ø 8,0 x 25 mm
Johtimen pituus: 1 000 mm, 2 000 mm tai 3 000 mm
Johtimen tyyppi: FEP-Teflon, AWG24F, avoimet langat
Johtimen lämpötila-alue: jopa 205 °C jatkuvassa käytössä, 230 °C huippu
Liitäntä: vapaat päät, mini-plugi, mini-plugi itselukittuva, analoginen 0–5 V (THK)
Tyypit: Elektrodynaaminen, Mekaaninen, Piezo, Ulkoinen resonanssipiiri, Sisäinen resonanssipiiri
Usein käytetään myös termiä magneettinen muuntaja. Magneettisen signaaligeneraattorin rakenne on suhteellisen yksinkertainen. Kiinteä kela sijaitsee pysyvämagnetin sisällä. Keskelle kiinnitetty rautaydin tiivistää magneettikenttää. Sen päällä on vapaasti liikkuva kalvo. Kun vaihtojännite kytketään, magneettikenttä muuttuu vastaavasti. Kalvo liikkuu ylös ja alas, mikä lopulta tuottaa äänen. Vaihtelufrekvenssin mukaan äänen taajuus muuttuu. Jokaisella signaaligeneraattorilla on resonanssitaajuus (katso valmistajan tiedot), jolloin generaattori tuottaa korkeimman äänenpainetason; myös SPL (äänenpainetaso) lyhennettynä. Kun signaaligeneraattoria ohjataan epäsymmetrisellä suorakulmaissignaalilla, on huolehdittava oikeasta napaisuudesta.
Mitatun voiman on oltava aksiaalinen ja kohtisuora koko anturin sisä- ja ulkopintojen suuntaan vastakkaiseen suuntaan. Vaikuttavan voiman muuntaminen sähköiseksi lähtösignaaliksi tapahtuu jännitysmittareiden avulla, jotka on kytketty täyteen silta-alkuperään.
Optimaalisen tarkkuuden saavuttamiseksi anturin pohjan tulisi levätä tasaisella, sileällä pinnalla, jonka kovuus on vähintään ≥ 58 HRC ja joka on riittävän kokoinen. Pintaan hitsattu pohjakansi vaikuttaa stabiloivasti anturielementtiin. Sivuttaisvoimia on vältettävä, sillä ne vääristävät mitattuja tuloksia. Anturikaapelin jännityksen ja taivutuksen helpottaminen on suoritettava koneen puolella.
OMINAISUUDET:
— Mittausalueet 0 ... 100 N:sta 0 ... 200 kN:iin
— Keskitetty läpireikä
— Tasainen levy -muotoilu
— Ruostumatonta terästä
— Täysin hitsattu anturirunko
— Nimellisarvon standardointi mahdollinen
— Burster TEDS saatavilla vaihtoehtoisesti
Mittausalueet: 0 … 100 N / 0 … 200 kN
Voiman suunta: Puristus
Standardointi: Vaihtoehto
Signaalilähtö: 1.5 mV/V / 2 mV/V / riippuen mittausalueesta
Suojaluokka: IP54 / IP65
Ylikuormitussuojaus: Ei
Vetolevy: Ei
Kuormituksen esittelypainike: Ei
Käyttölämpötila-alue: 0 ... +85 °C