Matemaattinen mallinnus on erittäin tehokas työkalu, joka mahdollistaa mikrosimulaatioiden tekemisen risteyksissä, jotta voidaan arvioida ympyräliittymien ja/tai liikennevalojen teknistä toteutettavuutta tai parantaa olemassa olevaa infrastruktuuria. Nämä simulaatiot tarjoavat suuren määrän tietoa, kuten tuotetut päästöt, pysähtyneiden ajoneuvojen pituus, suojateiden ja/tai väistämisvelvollisuuden tarpeellisuus jne., mikä helpottaa kunnallisteknisten asiantuntijoiden päätöksentekoa.
Kuvantunnistusteknologiaan perustuva ohjelmistomme voi reaaliaikaisesti ja automaattisesti laskea liikenteessä olevien ajoneuvojen virtaa, mahdollistaen niiden luokittelun useisiin tyyppeihin: henkilöautot, pakettiautot, raskaat ajoneuvot ja matkustajaliikenne.
Lisäksi se mahdollistaa keskimääräisten nopeuksien laskemisen ja rikkomusten havaitsemisen, kuten väärään suuntaan ajamisen tai ajoneuvon pysähtymisen.
Jos asiakkaalla on jo kameraverkko, näitä kuvia voidaan analysoida automaattisesti minimaalisen asennuksen avulla.
On erittäin tärkeää välttää väärinkäytöksiä rajoitetuissa pysäköintialueissa, jotka on varattu tietyille ryhmille tai käyttäjille. RFID-teknologian avulla on mahdollista tunnistaa nämä ajoneuvot ja niiden valtuutetut kuljettajat, jolloin valvontahenkilöstö voi tarkistaa paikan päällä ja välittömästi kyseisen tilan oikean käytön. Tämä järjestelmä on erityisen soveltuva vammaisten pysäköintialueiden valvontaan.
On kiistaton, kuinka hyödyllinen tämä keskeinen työkalu on kunnallisten liikkuvuushallintojen tehtävien helpottamiseksi. Se on avainelementti kunnallisen toiminnan kannalta kestävyydessä, ja siinä on suuri kansalaisosallistumisen ja eri kunnallisten osastojen, kuten liikenteen, ympäristön ja kaavoituksen, välinen yhteistyö.
Suunnitelman laatimisen lisäksi MoveTrans vastaa myös kokousten järjestämisestä eri osapuolille, kuten asukasyhdistyksille, kauppiaille, poliittisille ryhmille ja muille sosiaalisille toimijoille; sekä PMUS:n vuosittaisesta seurannasta.
Raskaiden ajoneuvojen läsnäolo taajamassa on erittäin tärkeä tekijä, joka on otettava huomioon asukkaiden elämänlaadun parantamista koskevissa tutkimuksissa, erityisesti melu- ja ilmanlaadun saastumisen osalta.
Houkuttelevien keskusten tunnistamisen ja tämän tyyppisen liikenteen luonteen määrittelyn ansiosta asiantuntijamme tutkivat mahdollisia vaihtoehtoja, jotka välttävät taajamaa, ja suunnittelevat vastaavat liikennemerkit.