Viimeisten 17 vuoden aikana on tarjottu konsultointipalveluja ja strategioita monille organisaatioille sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Liiketoimintastrategiakonsultointi tapahtuu erittäin korkealla tasolla yrityksessä, yleensä liiketoiminnan omistajan ja johdon toimesta. He ovat niitä, jotka tekevät valinnat. Alla johtajat keskittyvät päätösten toteuttamiseen (joskus muiden konsulttien avustuksella). Liiketoimintastrategiakonsultointi perustuu enemmän faktoihin ja järkeen kuin visioihin tai unelmiin. Faktat tekevät päätöksistä helpompia. Unelmat, jotka eivät ota huomioon faktoja, tekevät niiden toteuttamisesta paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta. Liiketoimintastrategiakonsultointi on mukautettua ajattelua. Se, mikä toimii yhdessä yrityksessä, ei välttämättä toimi toisessa, vaikka ne olisivat samalla alalla. Strategit käyttävät työkaluja, mutta työkalut eivät tee strategiasta. Ainoastaan ihmisten laatu on tärkeää tässä liiketoiminnassa.
Brändilappu ei tarkoita vain tuotteen etikettiä, vaan se edustaa brändäystä, joka välittyy siitä, ja se on tärkein kosketuspiste tai vuorovaikutus asiakkaan ja brändin välillä. Etiketti vangitsee kuluttajan huomion vain sekunnin murto-osaksi ja on ainoa erottava tekijä hyllyllä tai jakeluketjussa. Ennen kuin kuluttaja ottaa yhteyttä tuotteeseen, hän tietää jo, mitä haluaa ostaa, koska hänellä on tiettyjä tiedostamattomia assosiaatioita, jotka saavat hänet muistamaan tietyn tuotteen tai brändin. Brändilappu pyrkii tunkeutumaan ja muuttamaan kuluttajan käsityksiä, jotta brändisi olisi yksi hänen suosikkivaihtoehdoistaan. Lisäksi brändäys: √ Hallitsee suhdetta yleisöön √ Vahvistaa markkina-asemaa √ Määrittää hinnan √ Kasvattaa markkinaosuutta √ Poistaa nykyiset ja tulevat kilpailijat √ Monipuolistaa tuoteportfoliota √ Valloittaa uusia markkinoita